Życie toczy się w zawrotnym tempie. Klient wchodząc do sklepu internetowego w ciągu kilku sekund podejmuje decyzję o tym, czy jest zainteresowany produktem, czy nie. Oczywiste jest zatem, że sprzedawca chce uwagę klienta przyciągnąć na jak najdłużej. Dobre zdjęcie produktowe może być w tym celu bardzo pomocne. Ale wzrost sprzedaży to nie jedyny pozytywny skutek zamieszczenia w sklepie profesjonalnych zdjęć. Wzrasta też znajomość marki, sklep jest chętniej polecany i zyskuje opinię bardziej wiarygodnego. 

 

Zdjęcia produktowe dzielą się na kilka rodzajów. Możemy mówić o packshotach, czyli zdjęciach przedstawiających sam produkt. Zwykle są wykonywane na białym tle, nie mają cieniowania, produkt jest przedstawiony w całości ) bez detali i zbliżeń. Inny rodzaj to klasyczna fotografia reklamowa - ukazująca najważniejsze cechy i parametry produktów. Zdjęcia są zwykle aranżowane, przy tym rodzaju zdjęć często współpracuje się z modelami na zbudowanym planie zdjęciowym. Ich głównym przeznaczeniem jest wykorzystanie w katalogach, na ulotkach oraz na stronach internetowych. Istnieje także fotografia typu lookbook - budująca i kreująca wizerunek marki czy produktu. Przedmioty są pokazywane podczas użytkowania lub w ściśle określonej aranżacji, a ich główne przeznaczenie to Social Media i newslettery.   

 

Kolejnym bardzo ważnym elementem sukcesu sklepu internetowego jest ustalenie jak powinny wyglądać zdjęcia. Czy powinny być proste i minimalistyczne, czy potrzebne będą pliki wyszparowane (czyli produkty wycięte z tła, tak aby dało się je przenieść na dowolną płaszczyznę) czy produkty powinny być pokazane w aranżacjach. Dobrze przemyślane i wykonane zdjęcia będą trafiały w gust odbiorcy i zachęcały go do podjęcia decyzji o zakupie. Bardzo ważne jest jednak aby określając charakter fotografii nie kierować się poczuciem estetyki czy gustem właściciela sklepu a w miarę możliwości precyzyjnie określić jakie poczucie estetyki mogą mieć potencjalni nabywcy. Może się zatem zdarzyć, że zdjęcia zbyt artystyczne przyniosą odwrotny do zamierzonego efekt. Nie chcę przez to powiedzieć, że w fotografii produktowej nie ma miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie - klienci lubią oglądać rzeczy z nieoczywistej perspektywy i przedstawione w innowacyjny sposób. Takie zdjęcie z całą pewnością wyróżni sklep spośród konkurencji i zatrzyma uwagę kupującego dłużej. Profesjonalny fotograf packshotowy na pewno będzie pomocny w podjęciu właściwych decyzji dotyczących wyboru charakteru zdjęć. 

 

 

Często pierwsze kroki w zakresie wykonania zdjęć osoby zarządzające sklepem starają się podjąć na własną rękę. Okazuje się jednak, że wykonanie zdjęć telefonem komórkowym na jednolitym tle nie dość, że nie spełnia wymagań rynku, to jeszcze negatywnie pozycjonuje sklep względem konkurencji. I tutaj konieczne staje się zainwestowanie w trzy nieodzowne elementy: sprzęt, wiedzę i czas. Zakup sprzętu jest stosunkowo łatwy, ale kosztowny. Nie wystarczy bowiem aparat i podstawowy obiektyw. Potrzebne będzie tło, namiot i stół bezcieniowy, oświetlenie, blendy, reduktory, cała masa innych akcesoriów oraz oprogramowanie, które pozwoli opracować zdjęcia. Następnym procesem jest nauka jak tego wszystkiego używać. Co prawda w internecie można znaleźć wiele filmików instruktażowych, są też organizowane specjalne szkolenia związane z fotografią produktową ale to wymaga ogromnego nakładu czasu. Wydaje się, że z punktu widzenia osoby prowadzącej sklep internetowy nie ma możliwości, żeby połączyć te dwie rzeczy.

 

Innym sposobem na pozyskanie zdjęć jest uzyskanie ich od producentów. Jest to najtańsze rozwiązanie ale jednocześnie zmusza do kompromisów. Zdjęcia bowiem są zwykle niskiej jakości, a ponadto będą wykonywane w różnych aranżacjach i z różnym zaangażowaniem co da efekt niespójności sklepu. Często też producenci zamiast zdjęć oferują rendery, czyli cyfrowo wykonane modele produktów. Wyglądają one sztucznie i bardzo często nie są zgodne z rzeczywistym wyglądem produktu, co naraża sklep na reklamacje z powodu niezgodności towaru z opisem.

 

Możesz też zlecić wykonanie zdjęć profesjonalistom. To według mnie najlepsze rozwiązanie. Współpracując z nami uzyskasz świetne rezultaty w bardzo krótkim czasie i atrakcyjnej cenie. Masz gwarancję jakośći zapoznając się z dotychczas wykanym portfolio. Koszt zdjęć jest uzależniony od techniki wykonywania zdjęć i zaangażowania czasowego, zatem na pewno wybierzemy najlepszy dla Ciebie wariant. Unikalne zdjęcia wpłynął na wzrost sprzedaży. Zaoszczędzimy Twój czas do minimum. Dostarcz nam produkty i po kilku dniach odbierz gotowe pliki. Uzyskasz originalność na rynkuu eCommerce i wyróżnisz się na tle konkurencji. Dobrze wydane pieniądze szybko obrócą się w zysk.

 

 Podsumowując:

 

  1. Pozyskanie zdjęć od producenta - tanie ale wymagające pisemnej zgody na wykorzystanie; może dawać słabej jakości i niespójny wygląd sklepu. Ponadto identyczne zdjęcia będą pojawiały się w wielu sklepach, co doprowadzi do rywalizacji cenowej - najgorszej z możliwych form prowadzenia sklepu.
  2. Wykonanie zdjęć we własnym zakresie - duże zaangażowanie czasowe co wydłuża proces wprowadzenia produktów do sklepu oraz zabiera czas potrzebny na rozwój firmy, zwykle słabsza jakość zdjęć w stosunku do zdjęć profesjonalnych, faktyczny koszt wykonania zdjęć często wyższy niż w profesjonalnym studiu.
  3. Powierzenie wykonania zdjęć profesjonaliście - zdjęcia dostosowane do założeń i zawsze wysokiej jakości, dostępne w bardzo krótkim czasie, odpowiednio opracowane i skatalogowane. Ponadto minimalne zaangażowanie czasu po stronie sklepu - dotyczące tylko ustalenia charakteru sesji na podstawie próby. Dobrze wykonane zdjęcia zwiększą sprzedaż, co pozwoli szybko zrównoważyć koszt poniesiony na wykonanie sesji.


Jeśli po przeczytaniu artykułu zdecydowaliście się Państwo skorzystać z profesjonalnego studia fotograficznego w Poznaniu - zapraszamy do nas: RZ-STUDIO, ul. Żupańskiego 21.

 
Powrót do listy wpisów